A învăța să conduci este o abilitate nouă, interesantă. Ca în orice tip de învățare a unei abilități noi, pe lângă pregătirea profesorului, sunt multe alte calități ale intructorului auto care îl vor ajuta pe noul elev nu doar să învețe să conducă, ci să o și facă cu plăcere. Procesul de învățare poate fi anevoios în unele cazuri, iar prezența unui instructor empatic, care se adaptează cu ușurință diferitelor stiluri de învățare, poate face diferența între a învăța bine și cu bucurie sau a învăța sub stres.
Instructorii auto sunt mai mult decât oamenii angajați pentru a îi ajuta noii șoferi să învețe să conducă un automobil. Ei sunt cei care îi învață pe viitori șoferi cum să se comporte la volan. Și cum pot face asta mai bine decât prin exemplul personal?!
Instructorii auto eficienți sunt selectați pentru capacitatea lor de a prevede cu încredere și precauție situațiile de conducere, de a evalua anxietatea potențială a conducătorului auto, de a promova abilități de conducere sigure și defensive, toate acestea în timp ce se simt bine făcând ceea ce fac.
Predarea către noii șoferi poate fi însoțită de agitație, frustări și stări de nervozitate, iar capacitatea unui instructor de a rămâne empatic, calm și răbdător într-o situație stresantă va ajuta la rândul său elevul să rămână calm. Astfel instructorul crează un mediu propice învățării, un mediu care ajută noul șofer să capete încredere în el și în noile abilități dobândite.
Elevii fac greșeli la fel ca orice alt șofer de pe drum și nu învață întotdeauna manevrele de la prima încercare. Practica este absolut necesară, la unii noi șoferi fiind nevoie de mai multe ore de condus până să își însușească noile abilități. Un instructor care dorește să aibă răbdare și să permită elevului să facă greșeli se va asigura că elevul este capabil să învețe din obiceiurile sale, stăpânindu-și abilitățile pe măsură ce timpul progresează.
De asemenea, studenții care întâmpină dificultăți în însușirea unei abilități sau cei care învață diferit pot necesita o abordare diferită față de ceilalți studenți.
Această adaptabilitate în timpul predării este o calitate esențială a unui instructor de conducere eficient, deoarece permite o flexibilitate care avantajează un număr mai mare de studenți și în același timp este un instrument excelent pentru a găsi modalități de comunicare cu toată lumea.
Secundar comunicării abilităților și manevrelor necesare asociate conducerii, comunicarea este un factor essential în toate sectoarele de predare. Abilitatea de a motiva elevii într-un mod activ și antrenant îi poate ajuta în propria formare și dezvoltare ca șoferi.
Conducerea la volan este un privilegiu și nu un drept – dar este, de asemenea, o etapă pe care toți cei care o trec cu brio ar trebui să o sărbătorească.
În cele din urmă, instructorii de conducere auto trebuie să fie amabili, prietenoși și, în general, încântați să-i învețe pe alții să conducă. Imaginați-vă că încercați să învățați cum să conduceți de la cineva cu o voce monotonă, zero simț al umorului și o înclinație pentru răspândirea unei stări de plictiseală. Nu este distractiv pentru nimeni.
Predarea și instruirea eficiente depind în mare măsură de modul în care cunoștințele pot fi transmise către o altă persoană și, atunci când vine vorba de conducere, cel mai bun mod de a o face este cu blandețe, empatie și zâmbetul pe buze. Instructorii care sunt dispuși să încerce diferite tehnici de predare sunt cei mai valoroși. Ei se vor adapta stilului elevului, astfel încât acesta să se bucure de fiecare oră de condus!